Kontyos gyümölcsborok
Díjak:
RGB Creative Design Award – Green 2021
NYX Marcom Awards – Grand Winner 2021
Megrendelő: Kontyos Borház
Art Director: Ördögh László
Graphic Design: Eisenberger Réka, Pintér János
Branding: Katona Nóra
A magyarországi Kontyos Gyümölcsbor Pincészet kísérleti szellemiségével hagyományos és reduktív eljárással készít első osztályú magyar szezonális gyümölcsökből gyümölcsborkülönlegességeket. Kilenc különböző gyümölcsbor négyféle (édes, száraz, rozé, barrique) változatban készül.
A megbízás során márkaépítéssel és csomagolástervezéssel foglalkoztunk. Az arculatváltás célja az volt, hogy a korábban fesztiválokon megjelent márka kiskereskedelmi piacra is nyisson. Ehhez új csomagolásra is szükség volt, mivel a megrendelő úgy érezte, hogy piaci szerepét nem tükrözi korábbi arculata. A csomagoláson a márkára jellemző hagyománytiszteletet, innovatív technológiát és kézműves jelleget kellett lefordítanunk egyedi formanyelvre.
Alapkategóriás címkék
A tervezés során a legnagyobb kihívást a gyümölcsbor termékkategória pozicionálása jelentette, mivel az szinte teljesen ismeretlen volt a magyar piacon. Szerettünk volna eltávolodni a szőlőborok látványvilágától, hogy az új termékkategória elkülöníthető legyen.
Az alapgyümölcsborok címkéin a termések a klasszikus növényhatározó könyvek grafikai stílusában jelennek meg. Mivel a Kontyos borok természetes színe lefedi a teljes meleg színspektrumot, ezért alapszínül a kéket választottuk, amely egyben elegáns is és lehetővé teszi a gyümölcsök színeinek érvényesülését. Játszottunk a színnel, ami olykor nagyon vékonyan fémes csillogású, néha világosabb ciánkék, vagy pedig sötét matt felületű.
Prémium kategóriás címkék
A termékek árazása a gyümölcsök magas árkategóriája miatt meglehetősen változó volt, ezért javasoltuk a drágább borokat egy exkluzívabb, külön terméknévvel ellátott palackba emelni. Így született meg Klára, a „Gyümölcsöskertek istennője”, egy prémium gyümölcsbor kategória, markáns vizuális identitással.