
A munka egy meghívásos arculati pályázattal indult 2017-ben. A kiíró azt az elvárást támasztotta a pályaművekkel szemben, hogy egyértelműen derüljön ki a vizuális kommunikációból, hogy mindkét intézmény fenntartója azonos. A két kiállító tér tematikája teljesen más művészettörténeti korszakot dolgoz fel a Szépművészeti Múzeumban és az Új Nemzeti Galériában, ezért más motívumból indultunk ki a két intézmény logója esetén. A nagy múltú Szépművészeti Múzeum logójánál a korábbi embléma szerkezete előtt tisztelegtünk, míg az Új Nemzeti Galéria esetén az új épület formai jegyeit vettük alapul. A logók kidolgozása során azonos grafikai alapanyagból építkeztünk, ezzel tudtuk megteremteni a vizuális kapcsolatot a múzeum és a galéria között. A színek és tipográfia fejlesztése során a letisztult funkcionalitás volt a vezérelv, de külön kihívást jelentettek azon irodai eszközök, melyeken a két intézmény mellérendelt viszonyban szerepel.
Szépművészeti Múzeum és az Új Nemzeti Galéria arculata és közönségtájékoztatási rendszere.


Az Új Nemzeti Galéria esetén az új épület formai jegyeit vettük alapul - jelszerűsége kellő inspirációs forrást adott számunkra, hogy egy új logót tervezzünk reflektálva az architekturális elemekre.

Mindkét logó esetében kiindulásként egy azonos hasábból építkeztünk. A két téglalapot különböző méretű kisebb elemekre szeleteltük, megtartva bennük egy egyforma hosszú vízszintes darabot, hogy kapcsolatukat még jobban kihangsúlyozzuk. Az így létrejött logók foltértéke hasonló, mindamellett tükrözik az intézmények egyedi karakterét, és vizuálisan jól elkülönülnek egymástól.

















Az ikonokról
A vonalas modul szerkezet meghatározta az ikonkészlet formai jegyeit is, ami egy erős geometriai szabályrendszer keretei közé szorította a grafikai munkát. A tervezés során egy saját szabályrendszert alkalmaztunk, mellyel elértük, hogy összetéveszthetetlenül egy családot alkossanak a piktogramok.



Kontraszt és Harmónia
A műemlékvédelem alatt álló múzeum speciális igényei miatt, az információs panelokat nem lehetett közvetlenül a márványra rögzíteni, így az előcsarnokban mind a navigációs tartalom, mind az aktuális kiállítás promóciója belógatott feszített vásznon jelenik meg, akár egy felakasztott festmény. Az épületben főként sötétszürke alapot használtunk még, hogy az adott térbe jobban belesimuljanak, és ne konkuráljanak a múzeum korstílusával.





















Fotó:
Balázs Attila